SCYTHE AUTOMA

Sokan vannak, akiknek a szólóban játszott társasjáték paradoxon. Mások, mint én is, a magányos játékot gyakorlásnak, problémamegoldásnak, kikapcsolódásnak használják, akárcsak egy videójátékot. Sajnos társasjátékok szóló változataiban többnyire az a cél, hogy minél több pontot érjünk el, legyőzve múltbeli teljesítményünket. Így üdítő színfoltok az olyan játékok, melyek minden szóló játékban más és más kihívás elé állítanak.


A Mars terraformálása mellett a másik ilyen számomra kedves játék a Scythe. Ebben egy automata ellen játszunk, melyet egy kártyapakli és a lépéseinek egyedi szabályaival vezérelünk. A játék többféle nehézségi szintet kínál, és bizony már a legkönnyebb fokozaton is előfordulhat, hogy vért kell izzadnunk a győzelemért.


Fontos kiemelni, hogy hivatalosan tiltott lett két nép/játékostábla kombináció:
  • Ruszvjet Unió - Ipari
  • Krím Kánság - Hazafias
Ezen az oldalon pedig azt tanulmányozhatjuk, hogy statisztikailag milyen erőeloszlásúak a különböző népek és játékostáblák.

Az Automa vezérlésének legfontosabb és legnehezebb része a "gépi" ellenfél mozgása, mozgatása. A mellékelt segédkátyák viszonylag jó segítséget adnak, de az alábbi táblázatból gyorsabban ki lehet keresni a mozgatás alapvető szempontjait, szabályait.

Scythe Automa mozgások

A játék játszható több Automa ellenfél ellen is, ha beszerezzük hozzájuk a külön is kapható Automa paklikat, illetve többszemélyes játék esetén is használhatunk Automa ellenfele(ke)t is. További lehetőség a segéd appok használata (pl. ScytheKick). A szóló játék előnye továbbá, hogy annyit gondolkodhatsz, kombinálhatsz amennyit csak akarsz, senki nem sürget. Így a saját tempódban tanulhatod, tervezheted a stratégiád a későbbi társas partikhoz.


Megjegyzések