TSURO / LOOT ISLAND GETAWAY

A Tsuro egy absztrakt logikai játék némi keleties Zen beütéssel. A játékban lapkákat kell egy 6x6-os táblára helyezni, úgy, hogy az azokon levő kanyargós vonalak mentén vezessük a játékosok bábuit. A játékot az nyeri, akinek a bábuja utolsóként a táblán marad.


Az én verzióm a Loot Island Getaway nevet kapta és ezen a mechanizmuson alapul, de nem annyira Zen beütésű. A cél megszerezni a szigeten elrejtett kincset, majd elmenekülni azzal a többi kincsvadász elől.


A játék tartozékai: 1 db játéktábla (8x8-as négyzetrács, középen egy 2x2 szigettel), 2x35 db útvonal lapka, 8 db játékosjelző figura, 1 db kincs jelző

A játék menete: A kincset a tábla közepén levő szigetre helyezzük. A lapkákból egy "elhúzott paklit" képezünk, vagyis képpel lefelé egy sort alakítunk ki, aminek van egy eleje és van egy vége, úgy, hogy a lapok félig egymáson fekszenek.

Minden körben a játékos attól függően cselekedhet, hogy nála van-e a kincs vagy nincs:
  • Ha nincs nála még a kincs, akkor húz és felhelyez két (2) lapkát a táblára bárhova a pakli elejéről, majd mozog a figurájával, ha tud.
  • Amikor megszerzi a kincset, akkor újra ő következik.
  • Ha nála van a kincs, akkor vagy felhelyez egy (1) lapkát a táblára bárhova a pakli elejéről, majd mozog a figurájával, ha tud, vagy levesz a tábláról egy (1) lapkát és azt a pakli végére teszi, vagy elforgat egy (1) lapkát. Csak olyan lapkát vehet le és forgathat el, amin nem áll bábu.
Ha lapka felhelyezést választja és felhúzta a lapká(ka)t, akkor az(oka)t kötelező leraknia, nem változtathat a döntésén. Ha a lapka lerakásával más játékos elé is kerül út, akkor ő is végighalad rajta a végpontig.


Ha két játékos összeütközik, akkor mindketten lekerülnek a tábláról és a tábla széléről folytatják a játékot, amikor rájuk kerül a sor. Ha kincs volt valamelyiküknél, akkor az visszakerül a szigetre, a szigeten levő útvonal lapkákat pedig levesszük a tábláról és a pakli végére helyezzük. Ha ezeken a lapkákon játékos állt, akkor őt is levesszük és ő is a tábla széléről folytatja majd a játékot.


A kincs felvételéhez meg kell állni a szigeten (a négy mező valamelyikén). Áthaladás esetén nem kerül a játékoshoz a kincs.

A játék vége: A játék addig tart amíg valaki kijut a kinccsel a tábláról és ezzel megnyeri a játékot.

Megjegyzések