2017. január 30., hétfő

BULL5HIT / AVALON

A Bull5hit a Resistance: Avalon játék Bang! Kockajátékkal játszott, általam kreált, pontosan 5 fős változata. Kell még hozzá 5-5 fekete és fehér token (mondjuk egy Go játékból) és 3-3 piros és fekete kártya (például franciakártya pakliból).


Szükségünk lesz a Seriffre és a két Helyettesére, egy Renegátra és egy Banditára. Megkeverjük őket és mindenkinek adunk egy lapot, amit titokban megnéznek és rejtve tartanak. A Bandita és a Renegát tudni fogja egymás kilétét, a Seriff pedig tudni fogja a gonosztevők kilétét. Ezt a következő utasítások teljes csendben történő végrehajtásával érjük el (persze valakinek el kell mondania a szöveget):

- Mindenki csukja be a szemét és tartsa maga elé az egyik ökölbe szorított kezét!
- Gonosztevők, nyissátok ki a szemeteket és nézzetek egymásra!
- Gonosztevők, csukjátok be a szemeteket!
- Gonosztevők, nyújtsátok ki a hüvejkujjatokat!
- Seriff, nyisd ki a szemed!
- Gonosztevők, szorítsátok ismét ökölbe a kezeteket!
- Seriff, csukd be a szemed!
- Mindenki nyissa ki a szemét és tegye le a kezét, kezdődhet a játék!

A gonosztevők 3 féle módon nyerhetnek - három elbukott küldetéssel, öt egymást követő sikertelen csapatkijelöléssel (ezt egy kockával követjük nyomon), illetve ha a törvény emberei nyernének, a Renegát megnevezheti egyikőjüket, aki szerinte a Seriff. Ha eltalálja, a gonosztevők nyertek. A törvény emberei csak egy módon nyerhetnek, három sikeres küldetéssel. Ha egy küldetést sikeresen teljesítenek, azt egy töltény lapkával, a meghiúsult küldetést egy nyíl lapkával jelöljük a felhasznált küldetéstokenek (tripla töltények) helyén.


A játék 5 küldetésen keresztül tarthat. Minden küldetésre adott számú (sorban 2-3-2-3-3) embert jelöl ki a körben kinevezett kapitány a tripla töltény tokenek segítségével, majd mindenki szavaz, hogy elfogadják-e a kijelölt csapatot. A fehér kő az igen, a fekete a nem szavazat. Mindenki titokban a markába rejt egy követ és egyszerre fedik fel azokat. Ha több fekete kő van mint fehér, akkor a csapatkijelölés sikertelen, a kapitány jelző lapot (segédlap) a következő játékos kapja meg és ő jelöl ki egy új csapatot (természetesen más emberekkel). A kockát tovább léptetjük eggyel (sikeres szavazás után a kocka visszakerül az első küldetés alá). 


Ha több a fehér kő, akkor a kijelölés sikeres, és a küldetés szereplői kapnak egy piros és egy fekete lapot (külön-külön keverjük a piros és a fekete lapokat majd rejtve osztunk belőlük), amivel majd arról határoznak, hogy a küldetésük sikeres-e (piros) vagy sem (fekete). Kiválasztanak rejtve egy lapot (a maradékot rejtve visszakeverik a többi kártyához), majd a kiválasztott lapokat a kör kapitánya rejtve megkeveri és felfedi. Fontos, hogy sose derüljön ki, hogy ki melyik lapot használta. A küldetés csak akkor sikeres, ha minden lap piros. A törvény emberei mindig pirossal szavaznak, a gonosztevők szavazhatnak mind a piros mind a fekete lappal, ez a taktikájuk része.


A játék lényege a játékosok közötti kommunikáció, az egymás meggyanúsítása, megvádolása, illetve a logikus érvelés a szavazások eredménye alapján. Nameg főleg a blöff és a félrevezetés. A gonosztevők próbálják leplezni a kilétüket, miközben szabotálják a küldetéseket. A törvény emberei pedig próbálják kitalálni, hogy kik a gonosztevők és közben próbálnak végrehajtani három sikeres küldetést.

Bull5hit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése