TANTRIX

Erre csörög a dió, arra meg a Tantrix lapkák. A logikai játékok szerelmeseinek készült ez a díjnyertes játék, amit 1-4 fővel játszhatunk számtalan variánsban.


A csomagban 56 darab, a hátukon számozott lapka található egy cipzáras táskában. Nem egy olcsó játék, de a kemény sima plasztiknak hála, örök darab. A színes csíkok is mélyedésben vannak, így kisebb az esélye, hogy idővel lekopnak. Az alap szabályok egyszerűek. A lapkákon található négyféle színű vonalaknak mindig illeszkedniük kell a szomszédos lapkákhoz, így kanyargós vonalakat vagy hurkokat alakítva.


Felfedező: Ebben a variánsban egyre több lapkából kell az összes felhasználásával adott színű hurkot kialakítani. Lyuk nem lehet az alakzaton. Minden lapka számozott oldala más és más színű, mindig a sorban legutolsó színre kell kirakni a fealadatot, tehát ha mondjuk 7 lapkával játszunk, akkor 1-7-ig kell kiválogatni a lapkákat és a 7-es lapka hátoldalán levő színből kell hurkot készíteni (ebben az esetben kékből). Ez egy kirakó rejtvény, ami elég gyorsan megunható, illetve időnként elő lehet venni, hogy megpróbáljuk túlszárnyalni az előzőleg megoldott feladványt. Nekem a 13-as következik majd egyszer valamikor.

Tölts: Ez már többszemélyes játék. A lényeg, hogy úgy kell lehelyezni lapkákat, hogy azok legalább 2 másik lapkával érintkezzenek, temészetesen szabályosan. Lerakunk két lapkát az asztalra kezdésként, majd a maradék lapkákat szétosztjuk a játékosok között, akik azokat maguk előtt mintával felfelé tartják. A játékosok egyszerre próbálják lerakni a lapkáikat. Aki olyan helyre rak, ami 3 vagy több oldalról határolt, azaz feltölt egy kötelező helyet, az átad 1 lapkát (4, 5 vagy 6 oldalról határolt hely esetén 2, 3 illetve 4 lapkát, akár több játékosnak is) egy másik játékosnak. Az nyer aki minden lapkáját elhelyezi.

Stratégia: A játékosok választanak egy színt a négyből és megpróbálják abból a lehető leghosszabb vonalat vagy hurkot kialakítani. A lapkákat a zsákból húzzuk. A játék elején mindenki kap 6 lapkát, amelyeket magunk előtt tartanak mintával felfelé. A játékosok egymás után helyeznek el lapkákat az asztalra. Itt nem kell a lerakott lapkának legalább két másik lapkával érintkeznie. Aki kötelező helyet tölt fel, az újra jöhet. Minden lerakás után új lapkát húzunk a zsákból, mindig 6 lapkával játszunk. Tilos olyan helyzetet kialakítani, amit három oldalról azonos színű vonalak határolnak. Tilos négy oldalról határolt területet kialakítani. Tilos olyan helyre rakni ami a későbbiekben négy oldalról határolt területet alakíthat ki. Amikor az utolsó lapkát is kihúztuk a zsákból, minden korlátozó (Tilos) szabály megszűnik (az alap lehelyezési szabály marad), és mindenki lerakja a maradék lapkáját. A leghosszabb vonal minden lapkájáért 1 pont, a leghosszabb hurok minden lapkájáért 2 pont jár. A nagyobb pontszám a végső pontszám. A legtöbb pontot elérő játékos nyer.

Solitaire: Válogassunk ki 14 olyan lapkát amelyeken ugyanaz a 3 szín szerepel, majd mintával lefelé rakjuk őket véletlenszerűen egy oszlopba. Válasszunk egy színt és rakjuk le a lapkákat úgy, hogy abbl a színből a lehető leghosszabb vonal vagy hurok alakuljon ki. Ha kötelező hely alakul ki, azt minden esetben fel kell tölteni, ha lehetséges. A pontozás mint az előbb, tehát az elérhető legnagyobb pontszám 14 vagy 28. Nincsenek korlátozások blokkolt hely kialakítására.

Kirakók: Ezek különféle rejtvények, azonos hátlapszínű lapkák felhasználásával. Általában hurkot kell kirakni valamilyen alakzatban, adott színnel.

Kiegészítők: Kaphatók hozzá különféle újabb rejtvényeket tartalmazó csomagok, ahol bizonyos mintázatban levő megkezdett alakzatokat kell kiegészíteni.

Tantrix

Megjegyzések