2017. február 12., vasárnap

SANTORINI

Óriási siker lett a Kickstarter-en ez a "tematikus" absztrakt stratégiai játék, ami vizuálisan egész jól mintázza a Santorini szigetcsoport városainak épületkialakítását. Gyönyörű játéktáblát, szépen kidolgozott műanyag épületelemeket, játékosfigurákat és egy rakás színes kártyát kapunk a nem kevés pénzünkért.


A szabályok pofonegyszerűek, a játékmenet mégis kellő mélységeket hordoz. Egy 5x5-ös táblára minden játékos két építész figrát helyez el, majd a körükben mindig két dolgot csinálnak. Először az egyik építésszel egy mezőt lépnek (akár ortogonlisan, akár diagonálisan), majd a szomszédos 8 mező egyikére építkeznek. Lépni lehet egy szintet felfelé, azonos szintre, vagy lefelé bármennyit. Építeni csak üres mezőre vagy befejezettlen épületre lehet. Egy épület maximum három szintből és egy tetőből állhat. A tetővel rendelkező épületre már sem rálépni, sem építeni nem lehet. A játkot az nyeri, aki elsőként lép fel egy épület harmadik szintjére.


Minden játékos kap még egy-egy lapot, melyekkel további egyedi szabályokat vezetünk be, mint például, kettőt léphetek, kettőt építhetek, átugorhatok egy bábut, ha szintet léptem az ellenfelem nem teheti ugyanezt, akkor is nyerek ha lefelé lépek két szintet, tető építés után újra én következem, építhetek tetőt bármelyik szintre, stb.


A lapok az egyszerű, elegáns szabályt hivatottak "feldobni", ami van akinek nem tetszhet, kiegyensúlyozatlannak érezvén a játékot. Ők alkalmazhatják az Onitama módszert 4 lappal (egy-egy lap a játékosoknál és kettő lap középen, amiből a saját lap használata után cserélnek). A játék igazából házilag is viszonylag könnyen elkészíthető, és akár hexagonális táblán is kipróbálható. A saját verziómban 20 lap szerepel, és néhol némileg módosítottam az eredeti tulajdonságokat.

Santorini

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése