THE CASTLES OF BURGUNDY: THE CARD GAME

A játékcímhosszúsági verseny mai győztese a TCOBTCG lett, és bár a doboz csúnyasági versenyen is jó eséllyel indult, azt sajnos nem sikerült megszereznie, csak harmadik lett.


A játékot Stefan Feld tervezte, akitől eddig csak olyan játékokat láttam, amelyek nem érdekelnek, se a címük, se a témájuk alapján, de még csak a kinézetük se keltette fel az érdeklődésemet. Akkor miért esett a választásom erre a játékra? Mert viszonylag olcsó volt, mert nyelvfüggetlen kártyajáték 1-4 fő részére, és mert az eredetijével ellentétben ebben nem kell kockákat dobálni.


A játék 5 fordulóból áll, és minden fordulóban a játékosok a nekik kosztott 6 lapból kettőt kézben tartva egymás után hajtanak végre akciókat. A lapok több funkciót látnak el. A lap tetején levő dobókocka értéke határozza meg például, hogy a piactérről mely lapokat tudjuk megszerezni. A megszerzett lapokat ugyancsak az értéküknek megfelelő lappal lehet megépíteni és az uradalmunkba helyezni. Itt hármas készleteket próbálunk kialakítani, azonos színű lapokból. A megépített lapon szereplő egyedi jutalmat ekkor kapjuk meg, illetve a hármas készletekért járó pontokat is elkönyveljük majd a játék végén. Aki egy bizonyos színű csoportot elsőként hoz létre, az ugyancsak bónuszt kap, ahogy az is, aki elsőként gyűjt be minden színből egy hármas csoportot.


Minden fordulóban különböző extra bónuszok járnak a hármas csoportok létrehozásáért. Ha nem tudunk vagy nem akarunk a piacról vásárolni, a lapjainkat felhasználhatjuk egyéb módon is, például ezüstöt vagy munkásokat szerezhetünk. A munkásokkal a lapjaink értékét módosíthatjuk, három ezüst beváltásával pedig egy extra akcióhoz juthatunk, amikor is három húzott lapból az egyiket felhasználhatjuk akció végrehajtására vagy a projektjeink közé tehetjük. A megszerzett árukat a megfelelő akciókártyával győzelmi pontra válthatjuk, többféle állattal pedig több pont szerezhető. A munkásokat és ezüstöket hármassával szintén győzelmi pontra lehet váltani.


A TCOBTCG egy ízig-vérig euró játék, gazdálkodással, építéssel, gyűjtögetéssel versengünk a pontokért, hogy a végén a legtöbbet szerezve megnyerjük a játékot. A játékosok közötti interakció annyiban merül ki, hogy a piacról egymás elől halászhatjuk el a lapokat. Éppen ezért játszható passziánsz formában egy automata ellenfél ellen, amit természetesen háziszabállyal lehet és kell is érdekesebbé, élvezetesebbé tenni. Ez a módosítás megtalálható a játék BGG fórumában.

TCOBTCG

Megjegyzések