THE MUSKETEERS: RIVALS

Ismét egy klón játék, aminek az eredetije a könnyen megjegyezhető Tales & Games: The Hare & the Tortoise című játék. A méltán sikeres The Musketeers sorozat szereplőivel készítettem el a saját verziómat. A grafikák ezúttal is letölthetők. De szükség lesz még 5 féle színű jelölőre (pl. színes bábuk, fakockák).


A játékban a szereplőkre kell fogadni és szavazatokkal (lerakott kártyalapokkal) segíteni őket abban hogy minél jobb dobogós helyen érjenek célba. Minden szereplő más módon tud haladni a pályán a kapott szavazatok számának függvényében. Minden karakterből 14 lap van (5x12 sima, 5x2 pecsétes).


A játék elején kiválasztunk egyet-egyet minden szereplőből, fontos, hogy pecsét nélküli lapokat válasszunk. Ezekből mindenki húz magának egyet. A kapott szereplő lesz az egyik, akit támogatni kell. Ezután a megkevert pakliból mindenkinek osztunk 6 lapot. Ezekből a lapokból mindenki választ magának egy második szereplőt (ez lehet ugyan az is mint az első). A két szereplőt mindenki képpel lefelé maga előtt tartja az asztalon. Eldöntik ki lesz a kezdő játékos (kap egy jelölőt) és indulhat a "licit".


Sorban minden játékos lerakhat maximum 4 egyforma lapot. Egy játékos csak egyféle lapot rakhat le. Mindenkinek raknia kell legalább 1 lapot. Ha összesen 8 lap van lerakva (nem lehet lerakni úgy lapot, hogy több legyen lenn 8 lapnál) vagy van lenn 4 egyforma lap akkor a licitnek vége és lépegetés kezdődik a karakterek tulajdonságainak megfelelően. Ha királyi pecsétes lap van lerakva akkor csak a pecsétes karakter mozog (lehet több pecsét is, azok mozoghatnak, a többiek nem). A lépkedés után a licitlapok a dobott pakliba kerülnek, a kezdő játékos jelölő pedig eggyel balra kerül.


Minden játékos minden licitje után felhúz annyi lapot amennyit lerakott, hogy mindig 5 lap legyen a kézben. Amikor az első 3 szereplő beért a célba akkor leintik a versenyt. A helyezésekért a táblán feltüntetett pontok járnak. Ha valaki két azonos szereplőre fogadott akkor +2 pontot kap, ha pecsétesre fogadott akkor szintén +2 pontot kap.


A lépési sorrend mindig a következő:

1. Athos
: ha 1-4 lap van lerakva akkor kettőt (2) lép

2. Porthos
: ha 0-3 lap van lerakva akkor egyet (1) lép
: ha 4 lap van lerakva akkor kettőt (2) lép

3. Aramis
: ha 1-2 lap van lerakva akkor egyet (1) lép
: ha 3-4 lap van lerakva akkor kettőt (2) lép

4. D'Artagnan
: ha 1-4 lap van lerakva akkor 1-4 lép
: de ha Athos előtt áll akkor nem mozog

5. Richelieu
: ha 2-4 lap van lerakva akkor 2-4 lép
: de ha 1. helyen áll akkor nem mozog

The Musketeers: Rivals

Megjegyzések