2017. november 16., csütörtök

JAMAICA

Ez a Jamaica nem a jamaikaiaké. Ez a Jamaica már az enyém. Ez egy elég nehezen és elég drágán beszerezhető játék, de talán a legszebb, amit eddig láttam. A kalózos téma és a verseny mechanizmus ideális bevezető (gateway) vagy családi játékká teszi. 3-6 játékossal játszható, de egy szellemhajó alkalmazásával 2 személy részére is kiváló szórakozást nyújt.


A játék egy egyszerű dobok a kockával és lépek stílusú játék lenne, ha nem lenne megfűszerezve egy csomó érdekes mechanizmussal és extra kártyákkal. Először is minden körben van egy kapitány és csak a kapitány dob két kockával. Aztán a lapjai alapján eldönti, hogy melyik kocka kerül a reggeli és melyik az esti akciópontra. Ezután minden játékos választ egyet a három kézben tartott lapja közül, melyeken két akció van, meglepő módon egy reggeli és egy esti. Miután mindenki felfedi a lapját, sorban végrehajtják az akciókat. Ezek lehetnek lépés előre, lépés hátra vagy rakodás.


Ha valaki olyan mezőre lép aminek költsége van (arany vagy étel), azt ki kell fizetnie. Ha nem tudja kifizetni, akkor addig kell visszafelé lépnie, amíg olyan mezőre nem ér, amit ki tud fizetni vagy ingyen tartózkodhat ott. Rakodáskor az új rakományt csak üres rekeszbe lehet rakni, vagy ki kell üríteni egy teli rekeszt, de csak olyat lehet, amiben másik fajta rakomány van, mint az új. (Háziszabály: a kidobott rakomány a táblára kerül az adott mező partjára, majd azokból a később odaérkező játékos a köre végén felvehet egy félét ha akar.)


Ha valaki olyan mezőre lép ahol már van egy másik hajó, akkor csatázniuk kell. Az érkező játékos a támadó, ő dob először a harc kockával. A támadása erősségét megnövelheti a dobás előtt kikészített ágyú tokenekkel. Ezután a védekező dob és az nyer aki nagyobb értéket ér el. Ha valaki csillagot dob, azonnal nyer. A nyertes vagy elvesz egy rakományt az ellenfél valamelyik rekeszéből, vagy elvesz egy extra kártyát az ellenféltől, vagy ad egy kártyát az ellenfélenek. Döntetlen esetén nem történik semmi.


Miután minden reggeli és esti akciót végrehajtott minden játékos, a kapitány jelző a következő játékoshoz kerül és új kör kezdődik.


A játék akkor ér véget, mikor valaki áthalad a célvonalon, de ezzel még nem garantált, hogy ő lesz a győztes. A kört befejezzük és mindenki összeszámolja a pontjait. Pont jár a táblán elért pozícióért, az összegyűjtött aranyakért, valamint a jutalomkártyákért (ez lehet negatív is). A legtöbb pontot elért játékos a nyertes. Pontegyenlőség esetén az nyer aki előrébb áll a táblán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése