FINCA

Azt mondják erről a játékról, hogy ízig vérig családi játék. Az biztos hogy nincs túlbonyolítva, senkinek nem fog beletörni az agya a gondolkodásba, ráadásul nincs benne dobókocka sem. A szabályok egyszerűek, a dobozban szép és minőségi játékelemek találhatók, egy menet fél óra alatt is lezavarható.


A játékos két dolgot tehet, gyümölcsöket szerezhet, vagy gyümölcsöket adhat el. A megszerzéshez a munkásainkat egy szélmalom kerekére helyezzük, melyeken a különböző termények képei vannak. A munkással annyit léphetünk az óramutató járásának megfelelő irányba, ahány munkás áll éppen az adott kiinduló mezőn, majd annyi gyümölcsöt kapunk ahányan az érkezési mezőn állnak. Ha a lépéseinkkel áthaladunk a vízszintes felezővonalon, akkor egy szamarat (egyesek szerint öszvért) is kapunk, ami az eladáshoz lesz szükséges, hogy a terményekkel teli kocsit elhúzza a piacra. Az eladott gyümölcsökért pontokat kapunk, illetve a kapott pontozólapkákból készleteket alakíthatunk, amiért ismét csak pontokat kaphatunk. Ha egy területről elfogy az összes pontozó lap, akkor egy bónusz lapot kap az, aki a rajta levő terményekből a legtöbbel rendelkezik. A kiürült területre egy ház jelölő kerül, és ha az összes jelölőt felpakoltuk, akkor a játéknak vége.


A gyümölcslapkákat, jutalomlapkákat és a malomlapkákat minden játéknál teljesen véletlenszerűen pakoljuk fel a táblára, így biztosítva a változatosságot. Érdekesség, hogy ha egy gyümölcsraktár kifogy és nekünk olyan gyümölcs járna a lépésünk után, akkor mindenkinek (nekünk is) vissza kell szolgáltatnia az összes olyan fajta gyümölcsöt és ezután megkapjuk ami jár. Ugyanez érvényes a szamárra is. A jutalomlapkák feltételének értékelésénél viszont ha egyenlőség áll fenn akkor senki sem kapja meg azokat. A játékhoz létezik kiegészítő is El Razul néven.


Ismeretterjesztés: Finca - A szó a spanyol birtokot jelenti ahol növénytermesztéssel, gazdálkodással foglalkoznak, kiejtése finka.

Háziszabály: A gyári kiegben is van valami joker szerű elem, ehhez hasonlóan én is kitaláltam egy kiegészítést. Miután mindnki lerakta a bábúit a kezdő pozíciókra, az utolsó játékos egy kofa bábút rak az egyik lapát mellé. Ha erre a lapátra lépünk, akkor vagy megkapjuk a lapon szereplő gyümölcsöt, vagy a kofától szerezhetünk ugyanannyi de bármilyen más gyümölcsöt, persze csak egy félét. Ha a kofát választjuk akkor a tranzakció után őkelme egy pozícióval arrébb lép az óramutató járásával ellentétesen, tehát visszafelé.

Finca


Megjegyzések