FIREFLY: THE GAME

Rajongó vagyok. Az olyan filmek és sorozatok rajongója, mint a Firefly. A Josh Whedon által kreált 'Verzum annak ellenére vált legendássá, hogy mindössze egy 14 részes évadot és egy lezáró mozifilmet kapott. Talán az IMDb 9.1-es pontszáma (minden idők legjobb sci-fi TV sorozata) is jelzi, hogy Whedon valami maradandót alkotott. (Megjegyzem, az számomra igen sajnálatos, hogy a Lost szintű parasztvakító Westworld 9.0-nál jár, dehát úgy látszik csöcsökkel minden szart el lehet adni.) Az ő világában nincsenek röhejes idegen lényekké maszkírozott csiricsáré színű emberek, az ő világában nem terjed a hang az űrben, és ő nem veszi hülyére a nézőt egy idióta csavarokkal végtelen történetté alakított bóvlival (Lost). Van viszont western érzés, izgalom, humor, dráma, káromkodás kínaiul (a cenzorok megszivatása végett) valamint kilenc fantasztikus karakter, akiket már az első dupla epizód után a szívünkbe zárunk.


A játékban ebbe a világba csöppenünk bele, újraélhetjük és kibővíthetjük Mal és csapata kalandjait. A készítők szerintem minden rendelkezésre álló képkockát felhasználva mentették át a hangulatot. Találkozhatunk az összes mellékszereplővel, hellyel és tárggyal, ami a sorozatban felbukkant. Bejárhatjuk azokat a helyszíneket ahol a szereplők is megfordultak, közben árukat és utasokat fuvarozhatunk, vagy akár csempészhetünk is. Ugyanakkor legális és illegális üzleteket és megbízásokat is köthetünk, melyeket az embereink, képességeink, tárgyaink és szerencsénk segítségével próbálunk meg teljesíteni.


A változatosságot a különböző célkártyák és a rajtuk felvázolt történetek biztosítják. A játék megnyeréséhez elsőként kell a feltételeket sorban teljesíteni. Minden játékos saját űrhajóval és egy kapitánnyal indul útnak, majd legénységet toboroz, felszereléseket vásárol és különféle munkákat vállal el.


A kiegészítők megvásárlásával még több élménnyel bővíthetjük a játékunkat. A játéktáblát kétharmadával növelhetjük meg, valamint rengeteg új űrhajót, szereplőt, küldetést és új játékelemeket (pl. kalózkodás) kaphatunk ha van rá elég pénzünk, illetve helyünk az asztalon.


Igen, a játék hosszú. Nagyon hosszú és sok helyet foglal. Nagyon sok helyet. De megadja azt, amit minden rajongó áhít, újra belecsöppenni a Firefly világába. Átélhetünk olyan kalandokat is, amik már nem kerülhettek filmvászonra. És nem utolsó sorban bármikor megtehetjük mindezt szólóban is.

 Szerencsekristály kiegészítő szabály 

Minden játékos kap 12 (vagy megegyezés szerint kevesebb) kristályt a saját színében. Ezeket a saját táblája fölötti részre teszi, ahol inaktív állapotban vannak.

Teljesített skillcheck-nél a fennmaradó plusz pontokért aktiválhat kristályokat (csak az inaktívak közül), melyeket a játékostábláján gyűjt. Például 7+ skillcheck-nél ha a dobásának és az ikonjainak összértéke 10, akkor 3 kristályt aktiválhat későbbi felhasználásra.

Az aktivált kristályok felhasználhatók skillcheck teljesítéséhez. Például ha volt 3 aktív kristálya és 5 lett a dobásának és ikonjainak összértéke, akkor felhasználhat 2 kristályt, hogy teljesítse a skillcheck követelményét. A felhasznált kristályok lekerülnek a tábláról ismét inaktív állapotba.

A kristályokat (inaktív és aktív is) felhasználhatja a térképen is. Amikor olyan új mezőre lép, amin még nincs saját kristálya, lerakhat egyet. Ha olyan mezőre lép, amin már van saját kristálya, akkor full burn esetén sem kell lapot húznia, valamint ha akarja felveheti a lerakott kristályt és az ismét az inaktívak közé kerül.

 Háziszabályok 

  • A játék kezdetén, miután mindenki választott egy kapitányt, fordított sorrendben, mindenki minden supply deck-ből megvásárolhat egy-egy lapot ha akar, a rendelkezésre álló pénze ($3000) erejéig. Kivételt képeznek a Serenity eredeti legénysége, őket nem lehet itt felbérelni. A vásárlások végeztével minden paklit megkeverünk és 3 lapot húzunk dobópaklinak. Emellett a játékosoknak ugyancsak meg kell vásárolniuk az üzemenyagot és az alkatrészeket, nem kap senki automatikusan ezekből.
  • Két kockával dobunk. Ha az egyik hatos, akkor a két kocka értékét összeadjuk, egyéb esetben a nagyobb értéket használjuk. Ne alkalmazzuk ezt a módszert, ha a szerencsekristály kiegészítővel játszunk!
  • Crazy Ivan: Megúszhatunk egy Reaver találkozást, ha van a csapatban egy Pilot és egy Mechanic, valamint felhasználunk egy üzemanyagot és egy alkatrészt. Ekkor egy szomszédos zónába mozoghatunk és körünk véget ér (ki kell pihenni az izgalmakat).

Firefly: The Game

Megjegyzések