2015. július 16., csütörtök

SAMURAI SWORD

A híres Bang! kártyajáték szolgált alapjául ennek a játéknak. Sajnos én sosem játszottam az eredeti Bang!-gel, csak a kockajátékkal, úgyhogy csak mások leírása alapján mondhatom, hogy ez a játék egy "javított" változata az eredetinek.



Ugyanis ebben a játékban nincs kiesés, így aztán egészen a játék végéig senki sem lehet biztos a játékostársa kilétében. Változás az is, hogy a fegyver és akciókártyák össze lettek vonva. A játék addig tart, amíg valakinek elfogynak a Becsületpontjai. Ezeket a pontokat egymástól a másik fél kiütésével lehet megszerezni, mikor az ellenfél életereje nullára csökken. Ekkor nem hal meg, csak amíg újra rá nem kerül a sor, addig eszméletlenné, ártalmatlanná válik. Ilyenkor őt már nem lehet a körben támadni, illetve mintha ott sem lenne a támadások Nehézségének kiszámításakor. Ha a húzópaklit újra kell keverni, akkor mindenkinek el kell dobnia egy Becsületpontot, így aztán a játék egy bizonyos ponton mindenképpen véget ér. A játék végén a csapattagok Becsületpontjait összeadjuk, illetve egy táblázat alapján kalkulálhatjuk ki a végeredményt.


Egymás kaszabolására különféle fegyverlapokat használhatunk, melyeknek Nehézség és Sebzés tualjdonsága van. A Nehézség határozza meg, hogy a körben ülő játékosok közül kiket tudunk megtámadni, a Sebzés pedig értelemszerűen a támadás erőssége.



Mindenkinek van egy szerepe és egy karaktere. A szerep lehet: shogun és szamuráj, ninják, valamint ronin. A karakterek pedig valamilyen speckó képességgel bírnak. A körünkben bármennyi akciólapot kijátszhatunk, de alap esetben csak egyetlen fegyverlapot. Az akciókártyák között vannak azonnal végrehajtandók és vannak olyanok amelyek állandó hatást biztosítanak egészen addig, amíg a játékos előtt fekszenek. Ugyanis a kártyákat el lehet lopni egymástól. A támadások kivédésére szintén van egy lap.


A játék sajnos nem jelent meg magyarul, de aki szeretné, elkészítheti magának. Elvileg 3-7 játékos játszhatja, de véleményem szerint 5 játékostól érdemes csak belekezdeni. És végül egy kis szabályemlékeztető:

  • 3 játékos: Shogun, Ninja, Ninja (külön szabályok)
  • 4 játékos: Shogun, Samurai, Ninja, Ninja
  • 5 játékos: Shogun, Samurai, Ronin, Ninja, Ninja
  • 6 játékos: Shogun, Samurai, Ronin, Ninja, Ninja, Ninja
  • 7 játékos: Shogun, Samurai, Samurai, Ronin, Ninja, Ninja, Ninja

  • Shogun 4 kártya, 2.-3. játékos 5 kártya, 4.-5. játékos 6 kártya, 6.-7. játékos 7 kártya
  • Shogun 5 Becsület pont, többiek 4 BP (kivéve 4-5 játékos esetén többiek 3 BP)
  • A játékosok az Öntudat pontokat a Karakterkártyán szereplő számban kapják.

Játékmenet:
  1. Felépülés: ha nincs Öntudat pontod, visszakapod az összeset 
  2. Bushido: ha előtted van a Bushido lap
  3. Laphúzás: húzz 2 lapot
  4. Lapok kijátszása: játssz ki kártyá(ka)t (csak 1 fegyvert) - nem kötelező
    • - Fegyver (piros), dobópaklira kerül
    • - Akció (sárga), dobópaklira kerül
    • - Bónusz (kék), játékos előtt marad
  5. Lapok eldobása: ha több mint 7 lapod van, dobj el belőlük
  • Ha elveszted az utolsó Öntudat pontodat is akkor legyőztek. Adj egy Becsület pontot annak aki legyőzött és te Ártalmatlanná válsz.
  • Ártalmatlan, akinek nincs Öntudat pontja VAGY akinek nincs a kezében lap.
  • Az Ártalmatlanra nem lehet Fegyver akciót végrehajtani (Erő és Ju Jitsu sem), nem számít bele a Nehézség kiszámításba.
  • A játék véget ér ha valakinek elfogynak a Becsület pontjai.
  • Halálos csapás: ha a játék úgy ért véget, hogy egy csapattársad támadása miatt fogytak el a Becsületpontjaid, akkor a csapatod 3 mínusz pontot kap.
  • A Kardmester győzelme: ha bármikor csak egyetlen játékosnak van Öntudat pontja, akkor a játék véget ér. Az adott játékos csapata nyert, nem kell Becsület pontokat számolni, kivéve ha a játékos saját csapattagot győzött le.
  • A legtöbb Becsület ponttal rendelkező csapat nyert. Ha a Ninja-k egálban vannak valakivel, akkor a Ninja-k nyertek. Ha a Ronin egálban van a Shogun csapatával, akkor a Shogun csapata nyert.
  • Egyszerre csak egy Bushido kártya lehet játékban az asztalon, de másvalaki elé is ki lehet játszani.
  • A Ronin nem számolhatja be a játék végén a Hadúr lapját.
  • Ha a húzópaklit újra kell keverni, mindenki veszít egy Becsület pontot.

Szubjektív értékelés [7/10]
+ Bang! 2.0
+ nincs kiesés
+ szamurájok, kardok, ninják
- kicsit komplikált szabályok
- nincs magyar kiadás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése