2016. október 31., hétfő

THIEF'S MARKET

Hogy kerül ide egy dobókockás játékismertető? Hát úgy, hogy ebben a játékban egy teljesen új és egyedi mechanizmust találtak ki, a kockákkal pedig csak azt határozzuk meg, hogy milyen kincsek közül tudunk szelektálni.


A játékban tolvajokat alakítunk, akik a zsákmányt próbálják egymás között felosztani, majd a megszerzett drágakövek segítségével lapokat vásárolnak, melyekkel különféle előnyös akciókra vagy becstelenségi pontokra tehetnek szert. A legbecstelenebb tolvaj nyeri a játékot.


Miután a kör elején dobtunk az kockákkal, a játékosok egymás után választhatnak belőlük. A csavar a dologban az, hogy nem muszáj a készletből választani, simán eltolvajkodhatjuk az egyik ellenfelünk előtt levő kockacsoportot, bár ekkor legalább egy zsákmányt (kockát vagy kezdőjátékos tokent) vissza kell dobnunk a készletbe. A furfang abban áll, hogy olyan kockákat válasszunk, amelyek nekünk jók, de más nem feni rájuk a fogát. És ez bizony nem egy egyszerű feladat. Az osztozkodás addig tart amíg minden tolvaj elé kerül valamennyi kocka. Ezután a vásárlás fázis következik, amikor a piactéren levő kártyákból vásárolhatunk körönként egy kártyát (ha valami extra képesség másként nem engedi). A kör végén pedig beválthatjuk az arany és az amulett kockákat.


A lapokkal a megszerzett kockákat tudjuk módosítani, illetve egyéb bónuszokat érnek. A megvásárolt lap tulajdonsága azonnal használható, valamint a zsákmányszerzéskor megszerzett kockák a kör végéig számítanak, attól föggetlenül, hogy vásároltunk-e velük közben (ez egyes bónusz lapoknál fontos). A kockákon négyféle színű drágakő, egy arannyal teli erszény és egy becstelenség amulett található. Mivel az aranyat és az amulettet csak a kör végén lehet beváltani, azért az aranyért abban a körben nem kaphatunk semmit. Apropopó az arany játssza a joker szerepét, fizetéskor bármelyik drágakő helyettesíthető vele.


A Tolvajpiac egyszerű játéknak tűnhet, de lefogadom, lesz olyan játékos, akinek belezakkan az agya. Némi AP veszélyt is előre lehet vetíteni, de ilyenkor segíthet az erélyes szó és a homokóra :) A játék kezdetének meggyorsításához egy háziszabály: mindenki kap 3 lapot az első pakliból amit körbedraftolnak. Így mindenki 3 lappal kezdi a játékot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése