CENTURY: SPICE ROAD
Szóló játékszabály
Az AI ellen játszol. A körei során az AI kockadobással kiválaszt egy-egy keresőkártyát, amelyet használni fog. A pontozókártyák egy fordított piramisban vannak elrendezve, és csak a képpel felfelé fordítható lapokat lehet megszerezni. Amikor az összes pontozókártya elfogyott, és több pontot szereztél, mint az AI, megnyerted a játékot.
A játék előkészítése
Keverd össze a pontozókártyákat, és helyezz 10 véletlenszerűen választott kártyát fordított piramis alakban (4-3-2-1), és csak az alsó kártya legyen képpel felfelé. A maradék pontozókártyák visszakerülnek a dobozba.
Keverd meg a kereskedőkártyákat, és rakj ezekből hatot képpel felfelé a kereskedési sorba. Tedd a megmaradt kereskedőkártyákat képpel lefelé a kereskedési sor jobb oldalára, ez lesz a húzópakli.
Helyezd a kereskedőkártyák mellé a négy fűszertálat sorrendben, alulról felfelé: sárga - piros - zöld - barna
Helyezd az ezüstérméket egy halomba a fűszertálak mellé.
Ossz magadnak két kezdőkártyát. Egy termelés (2 sárga kurkuma) és egy fejlesztéskártyát.
Kapsz te is és az AI is egy karavánkártyát, három sárga fűszerkockával.
Az AI kap egy dobókockát.
Te vagy a kezdőjátékos.
A te köröd: Játszd a fordulóid a szokásos módon. Ha pontozókártyát szerzel meg, fordíts képpel felfelé minden felszabadult kártyát alatta.
Az AI köre: Az AI a következő két lehetőség közül az első lehetséges műveletet hajtja végre:
1. Pontozókártya szerzése: Az AI befizeti a szükséges fűszerkockáit, és a legmagasabb értékű pontozókártyát választja. A szükséges fűszerkockáit eltávolítja a karavánjából, és visszahelyezi a készletbe.
Fordíts meg minden felszabadult pontozókártyát a piramisban. Az AI köre véget ér.
2. Kereskedőkártya kiválasztása a kereskedési sorban: Dobj a kockával. A dobott érték határozza meg, hogy az AI melyik kereskedőkártyát fogja használni. A bal szélső kártya az 1-es, a jobb szélső a 6-os értéknek felel meg.
A kiválasztott kereskedőkártyán található fűszerkockák számától függően az AI a következő lépéseket teszi:
a. Fűszerkockák nélküli kártya kiválasztása esetén:
1. az AI végrehajtja, a cserét, ha lehetséges. A csereműveletet csak egyszer hajtja végre, még akkor is, ha az AI többször is elvégezhetné a műveletet; vagy
2. az AI megkapja a cserekártyán szereplő felső fűszerkockákat. Ez csak akkor történik meg, ha a csereakciót nem tudja teljesíteni. A nyíl alatt látható fűszerkockákat ebben az esetben figyelmen kívül hagyja.
Végül, miután az AI befejezte a körét, az AI elhelyezi a legalacsonyabb értékű a fűszerkockáját az aktivált kereskedőkártyán.
b. Egy fűszerkockával ellátott kártya kiválasztása esetén:
1. az AI végrehajtja a cserét, ha lehetséges. A csereműveletet csak egyszer hajtja végre, még akkor is, ha az AI többször is elvégezhetné a műveletet; vagy
2. az AI nem hajt végre műveletet, ha a csereakciót nem tudja végrehajtani, vagy ha a kereskedőkártya nem cserekártya.
Végül, miután az AI befejezte a körét, az AI elhelyezi a legalacsonyabb értékű fűszerkockáját az aktivált kereskedőkártyán, még akkor is, ha az AI nem hajtott végre műveletet.
c. Két vagy több fűszerkockát tartalmazó kártya kiválasztása esetén:
1. az AI leveszi a fűszerkockákat a kártyáról, ráhelyezi őket a karavánjára, és az aktivált kereskedőkártyát eldobja. A kereskedőkártyák a kereskedési sorban balra csúsznak, majd felfordítunk egy újabb lapot; és
2. az AI egy ezüst érmét kap (1 győzelmi pont).
Kivételek:
Ha az AI 1-est dob, akkor a kiválasztott műveletet a szokásos módon hajtja végre a fent leírt módon. Ezt követően, ha a kereskedőkártyát nem dobta el az akcióval, újra kell tölteni a kereskedői sort. A kártyán lévő fűszerkockák visszakerülnek a készletbe. Az AI ebben az esetben nem kap ezüstpénzt.
A fejlesztéskártyáknak nincs hatása, ha azokat az AI aktiválja. Az AI nem hajt végre akciót, de mégis tesz egy fűszerkockát a karavánjáról az aktivált kereskedőkártyára és/vagy szükség esetén eldobja azt.
Az AI-nak korlátlan számú fűszerkockája lehet.
A játék vége: A játék akkor ér véget, amikor mind a tíz pontozókártya elfogyott.
Pontjaidat a szokásos módon számoljuk a pontozókártyákból, és 1 pont jár minden megmaradt fűszerkockádért, a sárga kivételével.
Az AI pontokat kap a pontozókártyáiból, és a megszerzett ezüstérmékből (1 pont / érme). Az AI karavánján maradt fűszerkockákat az alábbiak szerint pontozzuk:
sárga = 0 pont / kocka
piros = 1 pont / kocka
zöld= 2 pont / kocka
barna = 3 pont / kocka
Ha több pontot szereztél, mint az AI, megnyerted a játékot!
Haladó változat: Használd az aranyat az ezüst érmék helyett. Az AI 3 pontot kap 1 pont helyett.
Century: Spice Road |
Megjegyzések
Megjegyzés küldése