2016. július 28., csütörtök

WESTLINE / STRATEGO BATTLECARDS

A minap belefutottam a Stratego Battlecards nevű kártyajátékba Android app formájában. Sajnos a játék megvalósítása pocsék lett, és rengeteg kiaknázatlan lehetőséget hordoz, így elkészítettem a saját, offline verziómat a jó öreg vadnyugati témával.


A Westline egy kétszemélyes kártyajáték 2 db, azonos lapokból álló, 25 lapos paklival. A játékos célja az ellenfél pénzének megszerzése.

Setup:
A játékos a megkevert paklijából húz 8 lapot, ebből 5 lapot képpel lefelé lerak maga elé egy sorban, ez a támadó sor. A maradék 3 lapot a kezében tartja.

Játékmenet:
  1. Támadás vagy akció: A támadó sor egyik lapját felfordítjuk (ha még nincs felfordítva) és előrébb toljuk. Az ellenfél támadó sorából választunk egy lapot és felfordítjuk (ha még nincs felfordítva). A körünkben a már előre tolt lapunkat többet nem használhatjuk támadásra vagy akcióra. Támadni csak támadó lappal lehet. A fedezék lap támadása mindig sikeres támadás. A fedezék mögött levő lap nem támadható, de a fedezékben levő lappal támadhatunk és akciót hajthatunk végre. A legyőzött lap a dobópaklira kerül. Azonos lapok esetén mindkét lap a dobópaklira kerül, és a támadás sikertelennek minősül. Sikertelen támadáskor, akció végrehajtása esetén, vagy ha passzolunk, a körünk véget ér.
  2. Sikeres támadás esetén ismét 1. lépés: A támadás sikeres ha az ellenfél lapja kisebb mint a támadó lap, illetve nem bomba vagy csapda. A pénz lap támadása esetén a játékot megnyertük. Bomba lap támadása esetén mindkét lap a dobópaklira kerül és a támadás sikertelen. Csapda lap támadása esetén a csapda lapot a támadó lapunk elé helyezzük és rárakunk 3 jelzőt. A támadás sikertelen. Csapdába esett emberrel nem támadhatunk és nem hajthatunk végre akciót.
  3. Kör vége akciók: Ha van felfedett bomba lap, az hatás nélkül felrobban, eltávolítjuk a sorból. Ha van csapdába esett lapunk, akkor a csapda lapról átrakunk egy jelzőt a lapunkra. Minden jelző eggyel csökkenti a lapunk erejét. A jelzők a lapunkról a későbbiekben sem vehetők le, hatásuk végleges. Ha a csapda lapról minden jelölő lekerült, akkor a csapda lapot eldobjuk, a csapdába esett lapunk kiszabadult, de sérüléseket szenvedett. Ha a lapunk értéke a sérülések következtében nullára csökken, akkor a lapot el kell dobni. 
  4. Támadó sor és kéz rendezése és feltöltése: A támadó sorunkat feltöltjük (ha szükséges, akkor kötelező) a kezünkból levő lapokból képpel lefelé és az előretolt lapokat visszahúzzuk, de azok felfordítva maradnak. Az ellenfél felfordított lapja(i) is úgy maradnak. A húzópakliból feltöltjük (ha szükséges) a kezünket 3 lapra. Körünk véget ért, az ellenfél következik.
A játék akkor is véget ér, ha a támadónak elfogytak a lapjai a kezéből és a húzópaklijából is és nem tud támadást indítani, azaz nincs olyan lap a támadó sorában amivel támadhat, így vesztett. A támadó sorunk lefordított lapjait és a dobópaklinkat bármikor megnézhetjük. Ha erősítéssel támadunk és csapdába esünk, akkor csak az első támadó lap esik csapdába. Útonállóval eldob(at)ható csapdába esett lap is. Banditával eldobható a saját sorból egy fel nem használt csapda is.

Nem támadó lapok / tulajdonság [T] vagy akció [A]:
  • Pénz (1x) / Keverd meg az összes saját lapodat és kezdj egy új sort! [A]
  • Csapda (2x) / A támadó csapdába esik [T]
  • Bomba (2x) / A támadó felrobban [T]

Támadó lapok / tulajdonság [T] vagy akció [A]:
  • 0 Fedezék (1x) / Rakd ezt a lapot az egyik lapod elé! [A]
  • 1 Késdobáló (2x) / Harcban legyőzi a Seriffet [T]
  • 2 Apacs (3x) / Fordíts fel két lapot az ellenfeled sorából! [A]
  • 3 Tehenészlány (2x) / Hatástalanítja a bombát [T]
  • 4 Bandita (2x) / Szabadítsd ki egy embered a csapdából [A] Hatástalanítja a csapdát [T]
  • 5 Katona (3x) / Erősítéssel támadhat egy nála nem erősebb személlyel [T]
  • 6 Útonálló (3x) / Te, vagy az ellenfeled dobjon el egy lapot a sorából! [A]
  • 7 Mesterlövész (1x)
  • 8 Gonosztevő (1x)
  • 9 Magányos Hős (1x)
  • 10 Seriff (1x)

A játék P&P letölthető innen.

Westline

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése